11 maj 2011

Om man skulle ta och vila ögonlocken lite

Efter en seg dag på jobbet träffades familjen i sta'n över ännu lite mera snabbmat. Sedan drog sambon till Sveg med bussen. Han har inte kommit hem än. Jag och barnen åkte på Jula och inhandlade cykelställ (jag har till sist fått mer än nog av cyklar utan stöd som ligger vårdslöst slängda lite varstans runt gården), sedan gjorde vi oss en tur till Bonus och spanade av årets kollektion av trädgårdsmöbler. Av priserna att döma, får det nog bli ytterligare ett år på pappas stockbänkar. Men det var kul att provsitta och drömma. E kärade ner sig i en hammock och F konstaterade att parasollet är den viktigaste detaljen.

Efter ett arbetspass i lägenheten bar det av hemöver. När grabbsen lagt sig blev det hundpromenad. Snälla grannen hade klippt hundens klor - själv hittade jag inte ens tången. Jag oroar mig lite över att en av hönorna kan lida av schizofreni, eller är det normalt att lägga ankstorlek på äggen? Och så har jag hittat en kajak på Blocket, men säljaren vill inte riktigt svara på mina mail. Får ringa imorgon. Men nu; sängen!! Är så obeskrivligt trött, precis som batterierna till kamerna är slut - igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar