28 maj 2011

Skolk

Vi skolkade från städning och bymiddag och "föreningshuset". Lite dåligt samvete får man ju, men med allt som ligger på härhemma kände jag att det fick lov att bli så här i år. Jag missade ju även klassåterräffen i går kväll - 30 år sedan vi gick ut nian. Hur är det möjligt?

Tycker nog att vi nyttjat dagen bra i alla fall. Plockade, betalde räkningar och frukosterade i en behaglig mix. Sedan iväg till Maries Trädgård (vilken oas!) för inköp av sommarplant, till oss, svärfars och gravarna. (Tänker att våra föräldrar hade omtanke om oss även efter sin död, när de önskade sig begravningsplats i minneslund.) Några tomatplantor, kryddor som jag inte hinner så själv och en - pion(!!) slank också med. Städade ur förrådet till lägenheten innan det bar hemåt för middagslagning och förberedande av Morsdagstårtan.

I ladugården blev det inga kycklingar, men en höna ligger ändå tjurigt kvar. Undrar om det är värt att prova med nya ägg??

2 kommentarer:

  1. Men jösses, då missade du min goa brors-son. Han var igår på detta 30-års-evenemang där uppe.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Fast min 30-årsåterträff var i Sollefteå. Jag är ju liksom "importerad" jag ;)

    SvaraRadera