17 augusti 2011

Beslutet fattat

Mina fina arbetskamrater.

När jag inte hinner lyssna och läsa alla nyheter jag borde, då kommer en länk på mailen till nya rön om dyslexi.

Och, nu, när jag till slut bestämt att gå tillbaka till mitt "gamla" jobb efter jul, för att det inte funkar här hemma med mat och läxor och engagemang i djur och familjeföretag, när jag på grund av de långa resorna blir borta en timma längre varje arbetsdag. Då kommer de en och en, försöker hjälpa mig att finna lösningar och verkar tycka det är lika tråkigt som jag, att jag inte kan vara kvar där längre.

Trots att arbetsuppgifterna på "nya" jobbet nu är roligare än de varit på hela det här året, kan nog även återgången till gamla jobbet bli mer nyskapande än jag någonsin kunnat drömma om. Fast, mer vill ha mer och just nu hoppas jag på en kombination av de två. Å ena sidan kan det ju bli totalt helkörigt, men å andra sidan kan det ju faktiskt bli helt fantastiskt. Det bästa av två världar, liksom...

7 kommentarer:

  1. Det är svårt att fatta svåra beslut. Jag tror att du har tänkt igenom detta noggrant och du är en mycket klok människa och tänker på allas bästa. Kram Katarina.
    P.S jodå lite sommar är det allt kvar, men tiden blir knappare när man sätter i gång att arbeta :O)

    SvaraRadera
  2. Vet int om jag är så klok, men vett nog att inte prioritera mina egna behov först och främst, kanske?
    Tror du det är sommar i september??? :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är höst då ;O)

    SvaraRadera
  4. Man ska definitivt sätta sina egna behov i första rummet när det gäller jobb! Det är ingen annan som tar ansvar för ens liv - arbetsgivaren tänker på sitt ( så klart), du måste tänka på ditt. Så länge man tar egna beslut så brukar det bli bra! Det ÄR faktiskt bara döda fiskar som flyter med strömmen...

    SvaraRadera
  5. Ja eget och eget... åtminstone i samråd med familjen - som ju alltid är viktigast.

    SvaraRadera
  6. Förstår att du har vägt fördelar och nackdelar en bra stund... Men ändå så skönt att ta beslut, det brukar göra gôtt i kroppen då.
    Sköt om dig! /Mamma H

    SvaraRadera
  7. Mamma H - mest lite vemodigt just nu, faktiskt. Men jag är ju duktig på att leva i nuet, så jag drar nytta av allt bra nu och sedan tror jag det blir bra efter den 1:a januari också...

    SvaraRadera