17 augusti 2011

För mina ögons skull


Och plötsligt sitter jag här med samma dilemma som Fjällmor.

Besökte optikern för att köpa nya linser. Efter många om och men hade jag kommit fram till att det nog var dags att byta glasögon också. Det hela slutade med: linser, nya glasögon och en rekommendation att skaffa terminalglasögon. Och gärna ett par läsglasögon att ha när jag har linserna i också.

Jo hej du!! - Ska man behöva skuldsätta sig för syns skull eller??

Enda fördelen är väl att jag hittat tre bågar som både jag och familjen är nöjda med (även om de jag tycker bäst om naturligtvis är dyrast). Så i stället för att välja bort två, kan jag ju köpa alla tre och lägga min grubblerier på vilken båge jag ska ha till vilken funktion av glasögon i stället.... eller?

7 kommentarer:

  1. oj! Gamm'tanter är vi allihopa..? ;-)

    Men ett så kärt besvär... jag vill också ha flera. Minst 2 i alla fall. Så jag kan byta efter humör...

    Synd att inte plånboken tycker som jag dock

    SvaraRadera
  2. Välkommen in i klubben ;)

    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  3. Det här är ett stort dilemma för mig också. Läsglasögonen kan jag inte se TV med och terminalglasögonen funkar bara just till det. Nu säger dom att jag behöver ett par när jag kör bil.
    Det gäller att hålla reda på vilka som hör till vad..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Tre par med olika färg, kan det vara något?

    Men när jag fick reda på vad de kostar per styck börjar jag allvarligt överväga progressiva. Usch!!!

    SvaraRadera
  5. Köpte 2 par förra vintern (läs och på låmgt håll), för det blev billigare än 1 par... Märkligt tycker jag
    Sv: Jag har ett par skogsstövlar idag och vill ha ett par snygga stadsstövlar ;)

    SvaraRadera
  6. Provade linser för 30 år sen men fick allergi av dem. Nu har jag olika synfel som inte går att använda med linser. Jag har haft progressiva i många år nu och varje gång jag ska byta diskuterar vi terminalglasögon eftersom jag sitter vid datorn nästan 10 timmar per dag. Nu har jag en klok optiker som är tveksam till terminalglasögon för han tycker att det är bättre att hitta en kombination som fungerar och det har vi alltid gjort hittills. Det är inte lätt att köpa nya glasögon.

    SvaraRadera
  7. Det blir nog två par ändå. Blev som sagt billigare och ännu är jag inte i så beroende av läsglasögonen. Men ändå ett djupt hål i kassan....

    SvaraRadera