12 augusti 2011

Blåbär


Lyckades t o m arbeta in lite tid i veckan, så dagens jobba-hemma-dag blev en helt ledig dag. Perfekt, eftersom jag inspirerats av både Fjällmor och Brunkullans goda till att bege mig ut och leta blåbär. Och gissa om det gick bra! God hjälp hade jag av den bärälskande hunden. Nu är många lördagsfrukostar garanterade bläbärsgröt till vintern när vi så väl behöver alla de extra vitaminerna. Det räckte till lite extragod sylt med vaniljstång också. Och bäst av allt - det tog inte så lång tid, varken plockandet eller rensandet och pojkarna blev bjudna på pizzeria av grannens dotter och barnbarn. Så jag behövde inte laga middag, fixade snabbt lite sallad och hann i stället med en MC-tur i augustisolen.

Och nu ska jag gå ut och köra in grabbarna ur bastun. De har avskedsfest för semesterkompisen som åker hem i morgon. Hans mor ringde redan för två timmar sedan och ville ha hem honom.....

3 kommentarer:

  1. Kanske man skulle ta sig en repa ut i skogen och plocka lite bär idag. Underbart att plocka fram under hösten och vintern.
    Ha en underbar lördag

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att jag kunde inspirera dig :O) Ha en skön helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för den inspirationen Katarina - och Susanne, hoppas det blev några bär! De smakar ju ännu godare, när man plockat dem själv :)

    SvaraRadera