24 augusti 2011

Vardag

Jobbade längre än det var tänkt idag. Det är en sådan vecka - men det är bara roligt och i morgon åker vi till Stockholm och tittar på en anläggning där vi ska förlägga en stor konferens nästa augusti. Fast kanske inte jag då. Vi får väl se...

Hemma möttes jag av en magsjuk man. Själv dog jag en stund i soffan med barnen framför flera TV-program, samtidigt. Vi enades till slut om "Fångarna på fortet". Jag kan ju inte hjälpa att jag tycker det är lite charmigt när Mogren och Wassberg erkänner att spindlar och dylika småkryp inte är några favoriter. Och Fosshaugs fundering över vad han egentligen gjorde där när han varken gillar vatten, höjder, ormar eller småkryp, måste man ju bara gilla.

Nåväl, kvigan i buan mår bättre, men hon står inomhus, så vi gör tappra försök att slå lite hö till henne med en gammal oslipad lie. Och hon maler tacksamt i sig. Sedan pep sambon något om momspapperen, så jag får väl offra mig på det då, jag som får åka bort och bo på fint hotell en natt.

4 kommentarer:

  1. Hittade denna bloggen http://jonnajinton.se/ via "lokaltidningen" = Göteborgsposten ;) En ung Göteborgs tjej som har flyttat norrut och bloggar om sitt liv i norr.
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  2. Läser att du inte behöver sitta och rullar tummarna precis ;O) Fjällturen verkade alldeles alldeles underbar. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  3. Men Å! Grundtjärn - det var pappas hjortronmarker det!!Världen är liten....

    Trevlig helg på er med!!!

    SvaraRadera