1 augusti 2011

Nya upptåg


Höanna är nästan klar, så pappan i huset tar sig tid att vara lite lekfarbror. Värmen i vattnet och luften igår inbjöd till en av hans favoritaktiviteter i ungdomen - vattenskidåkning! Sju barn, två mammor och en hund samlades på stranden för att prova och bevittna dagens höjdpunkt. Det var svårare än någon av grabbarna kunnat ana, så det blev mest flytvästsimning i stället. Tills den 46-åriga mamman, som heller aldrig stått på ett par vattenskidor, tjatade sig till ett försök. Gissa om jag var kaxig då jag både kom upp och stod i två varv! Tyvärr blev alla så förvånade att det inte finns något bildbevis. Men kanske lika tur det - jag är lite för tung, så motorn slet och ändå hade skidorna en tendens att sjunka. Men kul var det!!

På kvällen badade barnen igen vid 9-tiden. Det är första gången på mina 15 år här i byn som vädret lockar till dylika upptåg. Själv hade jag kontorstjänst. Helt OK det med. Och nu åker vi på en 24-timmars utflykt till kusten.

2 kommentarer:

  1. Haha, verkligen synd du inte fick till en bild. Vad duktig du är!! Vattenskidor måste ju vara jättesvårt. Bra gjort att bara komma på tanken att ens försöka. Skulle jag aldrig våga.

    SvaraRadera
  2. He he - var nog kanske mer tur än skicklighet....
    Men sådana där saker är bara kul - att ställa sig upp och sjunga inför publik, som du - nej den tanken skulle JAG aldrig ens tänka!

    SvaraRadera