26 augusti 2011

Borta bra.....


Vilket ställe! Nog för att jag både besökt och jobbat på ett antal konferensanläggningar i mitt liv, men denna var definitivt en av de allra bästa. Och för oss från norr kommande gäster gjorde det ju inte saken sämre att skärgården bjöd på skön, havsfuktig sensommarvärme.

Att dela rum med fantastiskt energiska arbetskamraten U är en kick och ett fnitterparty som jag gärna kunde gjort till en vana. Tack vare hennes inspiration blev det en halvtimmas simning i anläggningens 25-meters bassäng - före frukost! Jag som aldrig tränar och ogärna kliver upp en enda minut tidigare än nödvändigt på morgonen, mådde som en fisk i det varma vattnet.

Efter avslutade möten hade vi tid över för lite fotografering. Tyvärr var ljuset långt ifrån så tacksamt som igår kväll, så resultatet lämnar väl en del övrigt att önska. Men, det är inte det största problemet på fotofronten just nu. När jag kommit hem, stekt och ätit pannkaka till middag och tagit hunden på en promenad, skulle jag bara ner till sjön en sväng för några skymningsbilder, då det visar sig att autofokusfunktionen lagt av. Det blir fotoaffären på måndag och en liten stilla bön nu i helgen, att det går att åtgärda....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar