31 augusti 2011

Tack och lov för rutiner

Tror ni inte han, sambon,fick se björnungen också, bara kvällen efter! Efter det har vi åkt på björnsafari i parti och minut utan framgång. Och det mest fantastiska är att han själv inte fattar vilken obeskrivlig flax han hade.

Barnen både kliver upp och går och lägger sig som två små exemplariska skolelever. Utan tjat. Jag tar emot varje dag med stor vördnad, som en vacker gåva. Väl medveten om att det närsomhelst kan vända till en mer bekymmersam (om än förhållandevis normal) tillvaro med gnäll, bråk och trötthet som följd.

Seminarium på jobbet i morgon och en av föreläsarna är äldsta guddotterns mor - gissa om det ska bli fint att träffas! Är många år sedan sist. Och annars där, ja det rullar på och är hur kul som helst. Typiskt.

Slutligen har jag kameraabstinens. De blev tvungna att skicka den till Pentaxverkstaden. Vad ska jag ta mig till om den inte går att laga till en överkomlig summa? Jag som redan bränt alla pengar på kajak, bastu, glasögon och en tokig tjejträff i september.

3 kommentarer:

  1. Rutiner is da shit!

    Hoppas kameran blir frisk snart, för allas vår skull

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen du kan laga kameran. Jag hade en Pentax förut som var alldeles förträfflig. Ville ha en ny när den gick sönder men det är svårt att få tag på en Pentax idag. Iallafall här nere. Det är bara Canon och Nikon som gäller verkar det. Köpte en liten Nikon som var rena skiten. Nu har jag en Canon 1000D som är rolig.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Rutiner.Da shit - for sure!!

    Jag har Pentax minsta systemkamera, den har redan några år på nacken och jag formligen älskar den för färgåtergivningen. Men se'n tror jag all märken har rätt bra kameror. Det gäller väl bara att lära sig dem.

    SvaraRadera