28 augusti 2011

Bondmora - eller nå't

Jag har gått an hela dagen med mera saftkokning, älgbenskokning (jo, hittade dem tillsammans med filén igår) lite bullbak, snott ihop en vinbärskaka som försvann lika fort, plockat lite hallon(och det finns mera kvar där - kanske man skulle ge sig på lite hallonsaft ändå?), tittat till kvigan i buan som nu är frisk från klövbölden = lycka!!, lagat middag förstås, tvättat och bakat en choklad- och hallonkaka till efterrätt.

Och ändå var detta inget av det som jag föresatt mig att hinna idag.Kvar på listan står städning i två hus, genomgång av strykhögen och hundpromenaden som kanske skulle kunna eskalera till en joggingtur.

Jo, för vi fick ett erbjudande om att träna med en student som skulle öva på att bli personlig tränare, men med risk för att bli ett "Mission impossible" antar jag att de valde ett annat objekt än just mig.(Vilket jag med facit av mitt eget personliga schema för hösten i hand, kan konstatera var en ren välgärning!) Men, då tänkte jag att, om jag skulle ändå.... Och på hundpromenaden i går kväll var jag bara tvungen att prova lite. Och jag kan faktiskt springa. Sakta. Korta sträckor. Och mer behövs ju inte för att tända tävlingsinstinkten i mig.

2 kommentarer:

  1. Vad får du all energi ifrån? Måste var fjälluften där uppe. Här nere i söder är det bara regn, regn och mera regn. Det är tur att man har tak över huvudet.

    SvaraRadera
  2. Den kommer och går, energin, men förra helgens fjälltur var en god källa att lägga upp en buffert ur!

    SvaraRadera