14 juni 2012

Dagen före skolans slut

Jobbar toksnabbt och hinner ändå inte hälften av vad jag borde, åker förbi Tinas Praliner och inhandlar alternativ till blommor till barnens lärare, kommer hem , fixar middag och examenskläder (tack och lov är grabbarna mer än nöjda med en skjorta till jeansen, inte mer avancerat än så) ut och städar busseländet, plockar blommor, ser klart den italienska TV-serien jag fastnat för, drömmer lite om Rom, gör fem små buketter av blommorna och sätter dem i vatten, stryker skjorta till chauffören, läser mina favoritbloggar och konstaterar att klockan blev midnatt ikväll igen innan jag styr kosan mot sängen.

3 kommentarer:

  1. Ungefär så ja! Här hade jag en student förra veckan och en niondeklassare som gick ut i förrgår och en dotter som konfirmerat sig oh så jobb och festligheter och vårrus och ... Att ungarna får sommarlov njuter även jag av, ett par okända mindre i ekvationen:) Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Nu kommer helgen. Hoppas du får vila ordentligt! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Men visst är det så - skönt när barnen är lediga och så stora att de klarar sig själva. Underlättar logistiken. Definitivt.

    Vila, nja, jag vet inte - hade hellre fått tid över för en långpromenad eller kajaktur eller... Men det är fullt i almanackan även över helgen, så det får vänta.

    SvaraRadera