28 juni 2012

En kväll i juni

Bilden stulen, rätt upp och ner - vet inte ens av vem....
Näej, inte för att jag vill klaga. Vi har riktigt fint väder. Inge' regn, eller så. Faktiskt en hel del sol. Bara den normala jämtländska västanvinden och temperaturer som passar bättre någon annan tid på året än just i slutet av juni. Så den där bikinin kändes helt rätt nu. Precis som den tub "Brun-utan-sol" (prisad vare dess uppfinnare!!) jag köpt. Nu skrämmer mina ben inte livet ur besökarna längre - de såg helt döda ut iförda kjol och inga strumpbyxor. För det ä r varmt på jobbet. Och våra nya, snygga, sköna somriga uniformsskjortor kräver nå't annat än jeans till, tycker jag.....

Annars ikväll har vi hjälpt en av F:s favoritfröknar med flytten och städat bussen - igen. Den är bra nog mer välstädad än huset, vill jag lova. Men det gick alldeles finfint till tonerna av en gammal Nisse Hellberg-skiva jag lyckats hitta i en bortglömd samling.

4 kommentarer:

  1. Hmmm - det kliar på kroppen när jag ser detta stickade plagg!
    Ha det fint och må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på samma sak som Åppelblom. Det måste klia rejält av denna bikini. Och just på dessa ställen...
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Hi hi - tror ni inte man kan få den fodrad???
    Önskar er en bra dag med!

    SvaraRadera
  4. Haha, så himla rolig! Ja, fy tusan för kliet. Sen skulle den nog ramla av om man gav sig ut i havet. Det har ju en tendes att bli ganska tungt när det blir blött.

    SvaraRadera