9 juni 2012

Kajakpremiär


Fick äntligen i kajaken och paddlade iväg. Otränad som jag är gick det inte så fort, men blev en bra indikation om att nu är det dags att börja röra på sig igen. Lite småkallt var det också, men en vacker kväll, sol och regnbåge och magiskt ljus. (Som jag inte hann fånga riktigt, på grund av rädslan att tappa kameran i sjön, när det svajade på vågorna.)

Det var inte många fiskare på sjön, men nästan vid båthuset träffade jag på två roliga "nissar". Rekommenderade dem en tur till Hotagen idag, eftersom båtfiske inte var deras bästa gren - hoppas de blev nöjda. Klockan hade redan hunnit bli halv ett när jag kom hem, men eftersom det är ljust dygnet runt nu, tappar jag som vanligt alla tidsbegrepp. Sov följdaktligen till elva idag, vaknade av att sonens kompis kom och knackade på.

Hade sett fram emot att ha guddottern ikväll och i natt när föräldrarna skulle på kalas, men se där hade lillebror åkt på magsjuka, så det får bli någon annan helg. Som tur var hade sambon reservsysselsättning i beredskap. Vedkapning! Egentligen tycker jag att det är ganska kul i lagoma mängder, med den maskinen, faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Kan kanske bli läsbart och inspirerande.
    http://johannawasterang.blogspot.se/

    / Sjôntorparn

    SvaraRadera
  2. Absolut inspirerande - och intressant!

    SvaraRadera