24 juni 2012

Inte så traditionell midsommar


 
 

Men oh, så bra den blev!! Jobbade till tre i det fenomenalt vackra vädret på midsommarafton, för att sedan skynda mig hem och plocka lite midsommarblommor. Det blev ju ingen lövning av farstubron i år. Grabbarna hade återigen ägnat lite tid åt arkitektur och byggnadsverk - denna gång var det dock inte i kojan, utan i sandhögen. Härligt med lite kreativa tilltag. Själv upptäckte jag att både äppelträd och jordgubbar blommar för fullt. Håll tummarna! Trädet har stått här ett antal år nu, men ännu har vi inte fått några äpplen. Och jordgubbarna för i år en ensam, ojämn kamp mot kvickrot, brännässlor och tistel......

En snabb middag senare begav jag mig mot Ansätten för att agera "fjällälva" som överraskningsmoment på Midsommarnattsvandringen. Och vilken natt det blev!! När jag kom hem klockan fem kunde jag omöjligt gå och lägga mig. Vilken lycka att få uppleva denna magiska natt! Jag tror bilderna får tala för sig själva.

Idag sov jag förstås alldeles för länge och hann bara bada och borsta hunden innan det var dags att förbereda middagen vi bokat med grannarna. Det blev precis så gott som det alltid blir när vi hjälps åt och fixar tillsammans. Det enda som grämer mig är att jag inte kom på att fotografera den gigantiska Pavlovan med jordgubbar,  innan tio personer smaskade i sig den på nolltid.

7 kommentarer:

  1. Midsommarnattsmagi....
    och äppelträd har jag inte, så den bilden blev jag lite avundsjuk på. Jag vill också ha! =)

    SvaraRadera
  2. Åh! Vår midsommar var också underbar. Kajakpremiär på en spegelblank Kultsjö... En magisk dag! Natten missade jag då jag somnade, men en och annan storöring låg i kylen på morgonen så vissa var visst ute...

    Vilka vackra bilder!

    SvaraRadera
  3. det såg ju alldeles underbart ut, själv var vi bara hemma för jag har inte varit så kry i veckan, men det blev trevligt ändå.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. men guuuu så vackert!! önskade att jag kunde ha varit med där!

    SvaraRadera
  5. Åhh, vilken härlig midsommarnatt du fick..
    Högt uppe på Ansätten blev jag en gång biten i rumpan av en schäfer..
    Tänk så konstiga minnen man har, hihi.


    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Tala om magi. Det är sånt vi här nere i söder inte riktigt kan förstå att det finns. Här nere var minsann ingen hit, precis. Okej, midsommardagen efter lunch kan vi väl inte klaga på. Men för övrigt var det inte utegångsväder precis.
    Kram och hoppas du fått sova ut!

    SvaraRadera
  7. Jomen, visst verkar det som att vi i norr boende fick den finaste midsommaren i år....

    SvaraRadera