27 juni 2012

Ner och upp och lite åt sidan


Här hade jag skrivit ett låångt inlägg om hur lite tid för lugna kajakturer och mycket tid för roligt jobb och andra upptåg det ryms i min kalender den här sommaren.

Jag hade även beskrivit min fascination över sambons precision med planeringsskopan när stolparna till kohagen behövde tryckas ner lite till och långtradarchaffisarna på vägbygget som verkar kunna backa kilometer efter kilometer med bara backspeglarna som hjälp.

Jag hade också skrivit om Bondhustrun som jag beundrar lite i smyg, för hennes fina hår och klänningar, för hennes finurliga sätt att skriva och hennes begåvade barn och att jag känner mig så befriad av tanken att inte vara ensam om att ibland deppa lite över att inte ha någon specialkunskap, några visioner eller särskilda planer....

Men jag lyckades kasta allt. Så nu fick ni inte veta att jag är på god väg att komma över det faktum att jag inte ens kan köra gräsklippare med spakar. Vilken dag som helst.

4 kommentarer:

  1. Åh vad du är gullig. Jag önskar att vi kunde ta en kajaktur nån gång och prata om det här livet lite grann. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihi..men vi fick ju veta rätt mycket iaf;)

    MEN vilken UNDERBAR Midsommarafton ni hade.....jag blir sååå avis!

    Må så gott idag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Lite uppmuntran..?

    http://www.magnusstrom.se/?p=1497

    SvaraRadera
  4. Bondhustrun - jo, det hade varit något det!!! Åh vad jag skulle gilla det....En ung fräsch hjärna med parallella erfarenheter och grubblerier att ackompanjera min som börjar bli lite trött ibland. Fint!

    Eva - jo, he he, jag märkte det jag med - sedan! Och den midsommaren - finns inte tillräckligt med ord!

    Fjällmor - åhhh!! Nu blev längtan ännu större! Till kajaken och högre fjäll och att vara uppe igen hela natten! Men på ett positivt sätt :)

    SvaraRadera