17 juni 2012

School's out


Skolavslutning avklarad. Städning på föreningshuset likaså. Båda funkar utmärkt att fira med köpetårta - tack och lov! Tänka sig att till hösten har vi två högstadiekids. Märkligt. Liksom det faktum att de sommarlovslediga barnen redan har vänt på dygnet. Och jag bryr mig inte ett skvatt.

Fick rå om guddottern i natt - alltid lika mysigt. Hon fick åka med in till sta'n och hämta sambon i går kväll. Vi hade inte åkt många kilometer förrän hon somnade till mina godnattsångstoner för tondöva öron. Att det funkar? Än!

Har jobb med mig hem och ska jobba lite mera i morgon. Trädgårdslandet är fortfarande osått och plötsligt vet jag precis varför jag bytte jobb ett tag. Undrar när tillvaron ska få struktur. Någonsin?

5 kommentarer:

  1. Nu på sommaren ska man inte tänka jobb :)
    Här hemma har jag massor att göra och jag känner varken lust eller ork. Viktigare för mig att ha roligt med mina närmaste.
    Måndagskram

    SvaraRadera
  2. TUSEN TACK för tipsen!!! Ska gång och titta och läsa.
    Vi har inte bestämt oss för i vilket väderstreck vi ska åka i på semestern.

    Mysigt att få sjunga för en liten plutt:-)

    Tack igen och ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ska gå in och.....ska de ju va!

    SvaraRadera
  4. Mumsfilibaba, den tårtan ser himla god ut.

    SvaraRadera
  5. Susanne - Den tårtan var goood!!

    Mina dagar - Hoppas ni hittar något som blir bra :)!

    Livets Vägar - på jobbet jag hade ifjol gick det utmärkt, men detta..... Tja det är nog så att det är allra mest att göra nu. På sommaren. Men håller med dig om att det allra viktigaste är att ha roligt med dem man bryr sig om!!

    SvaraRadera