12 september 2011

Dagens shopping

Igår var vi lite Wild & Crazy och åt tacos - på en söndag. Idag är min förkylning betydligt mer besvärande, men kvällens ljusparty i trevligt sällskap med supergott fika piggade definitivt upp. Tyvärr är många av de fina lyktorna lite väl dyra, kan jag tycka. Särskilt nu när mina pengar definitivt gått åt till annat (nödvändigt och mindre nödvändigt).Men några nya doftljus blev det i alla fall.

För övrigt har sambon köpt en båt. Till. Den här har större motor. Så att han ska kunna dra mig på vattenskidorna nästa sommar, säger han.

Det måste väl vara bästa ursäkten - ever!!

6 kommentarer:

  1. Tänk om Kricken kunde komma hem med en skoter bara för att jag ska kunna tolka på boben...Dream on Monica. Ska de komma en skoter hit på gårn äre nog jag som får köpa den för mina majestätiska JoB pengar. Men han är bra ändå gubben för han har nu samlat ihop ett gäng födelsedagar och julaftnar så nu får jag mig en ny köksassistent och en ny elvisp. 1987 fick jag en elvisp av Moster Ida i Julklapp och häromdagen gav den upp. Bra kvalitet måste jag säga. Kram från oss i Helgum

    SvaraRadera
  2. Haha här har vi fått hem en kedjeröjare för att jag ska "slippa köra trimmer i slänten". Tror inte det var största orsaken.....

    SvaraRadera
  3. Vilken ursäkt för att få köpa större båt ;)

    SvaraRadera
  4. Haha... ja den ursäkten blir svår att bortse från antar jag ;-)

    Hittade dig via en kommentar hos "Heja Abbe" och inser att vi bor geografiskt ungefär på samma ställe. Noterade att du hållit kurser på Ansätten och i de trakterna har vi en stuga och noterade särskilt att ni hämtat en kanin i Dvärsätt, vilket är precis och ungefär exakt där jag bor ;-) Kul som sagt, jag kikar nog förbi fler gånger

    SvaraRadera
  5. Lustigt, jag var också bjuden på ljusparty i söndags men jag avböjde just pga att det är så himla dyrt. Hade det själv för något år sedan och köpte på mig alldeles för mycket den gången. Fattar inte vad jag tänkte på den gången.

    SvaraRadera
  6. Visst var det omtänksamt med båten ;)

    Kreativa - de kan våra män!

    Helen - gissa vem vi röstade på :))

    Myran - jag är supersnål med ljusen , köper typ det billigaste för det är ju hur roligt som helst att ha en anledning att träffas en kväll.

    SvaraRadera