15 september 2011

Scoop

Mina hemjobbardagar blir alltmer splittrade. Idag svarar jag på mail och lägger in katalogtexter, tar reda på älgkött (gott att äta, lite halvläskigt att hålla på med när det är färskt, om du frågar mig), planerar julmarknadsresa med bussen till Tallin över andra advent, skriver klart två av tre inlämningsuppgifter på kursen, fikar med sambon och får mig till livs årets skvaller. Ponera att det är sant?! Ser då genast följande scenario framför mig:

Känd, duktig, men i mitt tycke rätt dryg, fotbollsspelare gästar lyxvilla ägd av IT-miljonär på fjället i ingenstans. Värden har bokat bygdens välrenommerade spelmanslag till underhållningen. Kulturkrocken måste vara ett faktum! Ser framför mig fotbollsspelarens illa dolda ointresse, som han vid ett flertal tillfällen visat prov på vid diverse presskonferenser, spelmännen som gör sitt allra yttersta med alla "tjo!" på rätt ställe och miljonärens nöjda min, när han likt en mikrogud lyckats med det osannolika i att föra samman dessa två världar i ett utav sina än mer osannolika hem. 

Detta, mina vänner,  är förklaringen till att jag för några sekunder sedan låg dubbelvikt av skratt på köksgolvet! Det behövs liksom inte mer än så....

5 kommentarer:

  1. Ja nu blev man ju inte nyfiken =S

    SvaraRadera
  2. Inte bara lite nyfiken heller.........
    Förresten, har du läst dagens LT. Där visades de tågvagnar som finns i min lilla by däruppe. Jag var ju med på invignigningen och har det med på bloggen också.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Vilket Scoop:D

    Oj, vad du gör många saker på en enda dag. Men är man kvinna så kan man ju de hihi...tänk vá bra vi är:D

    Hoppas du får en mysig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. om ekonomin funkar, kanske ni får räkna med oss till Tallin. Då blir ju både första och andra advent inbokat med aktiviteter, hoppas vi hinner med lite krus bak i år bara för skoj skull. Ha de gott.

    SvaraRadera
  5. Det hade tydligen varit på Radio Jämtland idag, så då är detväl officiellt - Zlatan jagar älg i Kälapannsjön och vår granne är delaktig i underhållningen!!

    Linda!!! jag och grabbsen prioriterar nog läger i Bydalen om det blir samma helg....

    SvaraRadera