6 september 2011

Do what you have to do

Hemmadag. Allt som väntar på att bli gjort fick sig en rejäl strukturrationalisering under luftintaget igår, vilket innebär att dagen inrättas enligt följande; minst 2 timmars ordinarie arbete, jobba ikapp tidigare åsidosatta kassörssysslor för alpina klubben, skjutsa svärmor till frissan och uträtta lite ärenden på centralorten, hoppas att regnet ger sig till eftermiddagen så det lönar sig att sticka ut och leta lite lingon (jadå, jag vet att älgjakten har börjat, men dit jag tänkte bege mig börjar de inte förrän på onsdag) och kanske en längre promenad/joggintur med hunden, det blev lite väl kort igår. Och så ska jag ringa och efterlysa kameran. Sådär, sista tuggan av frukosten - bara att sätta igång med alltihopa!

"It takes a fool to remain sane"



Update: Jag hann allt, nästan! Bytte i o f s delar av kassörssysslan mot strumpsortering och tvättvikning och hunden hade "gått och lagt" sig så promenadjoggen fick bli på egen hand (riktigt skönt, om du frågar mig). Grabbarna följde med till skogen, men på frågan "Hur många lingon finns det i skogen?" måste vi tyvärr svara -Noll!! Mysigt hade vi ändå med gott fika, och istället för bär såg vi en tjäderhöna, en älg och en räv, bara så där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar