21 september 2011


Jodå, den gick åt, smörgåstårtan. Även om jag måste erkänna att det inte var en av de allra godaste jag åstadkommit. Det har varit några intensiva, men roliga jobbdagar. Fast i eftermiddag blev det lite vemodigt, då jag vinkade av U. Hon är verkligen en frisk fläkt i tillvaron som jag kommer att sakna.

Ikväll hoppade jag gympan - igen . Kom hem alldeles för sent och eftersom det var föräldramöte igår låg vi efter i läxschemat. För övrigt löpte jag amok en sväng i går kväll - kan inte begripa varför man fortfarande envisas med utantilllärning av t ex multiplikationstabellen. Det viktiga må väl ändå vara att man lär sig när man ska dividera och när man ska multiplicera?? Jag har snart levt i 50 år utan att någonsin kunna några multiplikationstabeller utantill och jag tycker att jag klarat mig riktigt bra. Jag kan räkna moms, både framåt och bakåt och använda excel till kalkyler och ekvationer - det finns ju hjälpmedel, menar jag. Fattas bara att man fortfarande nöter in årtal på historian också.

Nej, får bli tidig kväll ikväll. Har ledig dag (japp har jobbat in hemjobbartimmarna redan!) imorgon och en att-göra-lista till synes utan slut. Men det är OK, för jag känner på mig att jag kommer att bli rikligt belönad genom helgens tjejutflykt.

3 kommentarer:

  1. Instämmer!!!
    Vad det gäller pluttifikationstabellerna och historieårtalen...
    Ha en trevlig tjejhelg!

    SvaraRadera
  2. Smörgåstårtan ser ju hur god ut som helst.

    SvaraRadera