19 september 2011

Hösrust, höstrusk

Och vi gnodde vidare ute i finvädret. Alla båtar är nu inställda i både gammalt och nytt båthus. Det senare fick dessutom fina gummimattor på golvet och ställningar på väggen till kanot och kajak. Mattes lilla turkosa älskling ligger nu nästan längst uppe vid taknocken och blickar ner. Jag tyckte nog det var lite tidigt för vinterförvaring och är lite bekymrad över att jag inte får ner den själv nu. Hm. Får väl gulla med sambon om det blir fler finvädersdagar.

Sonen fixade ny vinterboning till kaninen och jag höststädade hönshörnan i fjöset. Sedan hjälptes vi åt att tvätta bilen. Ingen är väl förvånad över att det regnar idag? Jag försökte köra så försiktigt det bara gick längs lervällingen till väg som passerar vårt hus - men inte hjälpte det. Nu är bilen lika skitig - igen!

Och nu håller jag på att sno ihop en enklare variant av smörgåstårta. Vi ska fika på jobbet i morgon med U som slutar. Hon är inte lika förtjust i tårtor och sötfika som jag och önskade sig nå't gott mackfika. Men det höll inte vår budget riktigt för, så nu blir det Annelis hemgjorda variant i stället. Hoppas det ska smaka.

7 kommentarer:

  1. Det smakar nog gott, eftersom du nämner tårta kom jag på att jag ska fråga dig om tårta till A dop?? om du har tid, du vet vad jag skulle vilja ha. Linda

    SvaraRadera
  2. Aha! Du är en "tårtmakare" också?? Det här är nästan lite spöklikt. =)

    SvaraRadera
  3. Men åh,så mycket ni hunnit med!
    "alla båtar" fusk;)!! Jag har inte en enda:(

    Ja nu ska kaninerna ha mycket halm som dom kan värma sig i.
    Hoppas alla blev nöjda med din smörgåstårta!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Det blir säkert riktigt gofika ala Anneli..
    Verkar som att de flesta håller på att göra vinter.
    Min pappa sa alltid att de gjorde det på hösten när de grejade i stugan inför vintern.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Det där med att tvätta bilen känner man ju igen.

    SvaraRadera
  6. Linda: Klart vi fixar det!

    SvaraRadera
  7. Mina Dagar: "Alla" båtar låter värre än det är, men när jag räknar efter är det faktiskt 7 flytetyg av olika kvalitet, storlek och användbarhet instoppade i de två båthusen just nu. Lite vansinnigt, måste jag erkänna.... :)

    SvaraRadera