3 december 2008

Dagens citat

"Hur skulle världen se ut om alla människor lyckades hela tiden?
Jag menar, utan sådana som mig skulle ju världen inte gå framåt!
Nej, jag bjuder på det här, så den grå massan slipper göra mina hjältemodiga misstag.
Det gäller att fortsätta kampen mot bakåtsträvarna.
Och som vi alla vet...
-Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!"


Det var Sally som sa det ( spelad av Maria Lundqvist). Är det inte skönt så säg?! Ungefär sådär resonerade jag när jag tävlade i längdåkning -"Det är nog bäst att jag är med och tävlar, så slipper någon annan bli sist, som kanske skulle bli ledsen för det!" Sedan började jag med orientering och det gick ju lite bättre och då var inte jag heller så nöjd med att komma sist längre.

Pojkarna verkar inte vilja tävla alls, och det är helt okej. Bara de vill var ute och röra på sig, så är jag nöjd, faktiskt! Även om jag saknar allt runt omkring när man tävlade, träffade kompisar och så.

Men nu får vi i alla fall åka på läger till helgen. Jag gjorde klart det sista med program, deltagarförteckning etc och skickade ut idag. De har fått bra med snö i Bydalen, så det kommer garanterat att bli riktigt roligt. Lär väl ha en massa träningsvärk på söndag kväll, men det är det värt! Ska skynda mig ut och gå en sväng i förebyggande syfte, blev inte av igår för då fick jag äran att skriva fakturor. Jag hade gärna åkt lite längdskidor i stället, men det snöar fortfarande så inga skidspår är uppkörda.

För de som håller koll - nu har vi endast 9 julböcker utan ägare kvar!!! Förlusten krymper...

1 kommentar:

  1. Lycka till med lägret i helgen och att alla är friska och krya tills dess!!

    Julstöket hinner du nog med någon dag också ska du se! Ingen panik!

    Ska du inte hänga med mig ner till Mora i slutet av februari då? Det är nämligen Tjejvasan då!! =) Jag anmälde mig för ett bra tag sedan (hade presentkort)! Det är en mycket bra motivationsgrej för att ge sig ut och träna. Än så länge har jag bara åkt 5 km, men det blir nog mer framöver (om jag inte väljer att köpa ett årskort i Åre... då är det risk för utebliven längåkningsträning! haha)

    Ha de bra, vi hörs. Kram

    SvaraRadera