8 december 2008

Varje dag är en ny dag

Fredag : Middagen med de två turistcheferna från Härjedalen var supertrevlig, god och jisses så vi pratade! De här två tjejerna är ungefär 18 gånger så skärpta som jag och har koll på läget så jag nästan rodnar. Men jag "får ju vara med och leka ändå" och inte jobbar jag lika mycket som de heller, för jag har ju liksom prioriterat annorlunda i mitt liv och är stolt och nöjd för det!

Lördag: Trött mamma, trötta barn och sura, stressade miner ända tills vi stod med skidorna på i backen. Tack gode gud för snö!!!

Söndag: Såg en liten annons "Familjehem till spädbarn sökes". LG hade också sett den! Kan jag hålla mig från att ringa? Fast det skulle ju inte funka! Inte nu. Men, LG hade också sett och läst den......

Måndag: "Ledig" dag. Börjar lugnt med frukost, efterlysning av Felix ( förhoppningsvis) kvarglömda kläder i Bydalen och lite bloggande för att sedan accelerera ; tvätt, lite fixande för klubben, disk. Kaffe! Skriva lite för jobbet, utvecklingssamtal med Felix på skolan och sedan vidare till sjukgymnasten på habben, (hoppas vi hinner med något litet ärende på sta'n). Hem, middag, skytte på Långan, lite mera skrivjobb och mailsvarande och - God Natt!

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg Ni haft. Blir ganska avis på Er. Jag vill också åka slalom. Fast jag elda upp mina slalomskidor tidigare i höst så nu har jag inga. Låter väl trevligt med ett litet spädbarn. Här finns det grejer över så det är bara att slå en pling när det är klart :)

    SvaraRadera
  2. Vi har inte slängt ett plagg, nästan, så den biten skulle inte vara ett problem... Men mitt arbete och ideella åtaganden tillåter ju egentligen liksom inget spädbarn just nu. Men kanske kan vi bli kontaktfamilj en helg i månaden i alla fall, frö någon lite större?!

    SvaraRadera
  3. Hur pass mycket större då? Hade du tänkt dej någon runt 36 eller är det i överkant??

    SvaraRadera
  4. Ok, när jag kom till att ni stod med skidorna i backen blev jag inte säker på att jag ville läsa vidare. Vill så gärna ha snö istället för regn. Jämtland verkar nästan vara guds paradis på jorden. :-)
    /din namne

    SvaraRadera
  5. Nulla dies....

    Lite i överkant, kanske ändå...

    Annelie

    Jomenvisst! För mig är detta paradiset på jorden - åtminstone på vintern! Hoppas du får snö snart du med!

    SvaraRadera