16 december 2008

En vecka kvar till julafton

Och då sätter vi fart!!

Idag är en ny och mycket bättre dag. Har gjort rätt för lönen, bakat struvor ( tack Fru Gillgren för inspirationen!), handlat skinka, strukit gardiner till vardagsrummet och bara det blir tyst i pojkarnas sovrum, så ska jag ner och göra en kaksort till!

Men på sta'n idag blev jag alldeles matt av alla människor - så jag hämtade mina linser och for hem. Träffade två bekanta som jag inte sett på länge, vilket kändes mer värt än att stressa runt och köpa de sista julklapparna.

Sedan kan man ju ta sig en funderare på vad det egentligen är vi håller på med? Mat så det skulle räcka till flera familjer i veckor, gåvor vars behov ibland är mer än lovligt krystat och "alla" springer omkring med något halvt galet i blicken. Och allt det där spelar ju ingen roll alls, om vi inte får vara med våra nära och kära. (Syrran - vi längtar efter er!!!)

Vad - om något? - kan vi som är så lyckligt lottade göra för alla de som inte är det? Jag undrar hur många ensamma och ledsna människor det sitter därute i stugor och lägenheter på julaftonskvällen....

2 kommentarer:

  1. Men och andra sidan behöver dom som är lämnade åt sitt öde på julaftonen inte stressa omkring för att allt ska vara perfekt. Det räcker med några påsar nudlar, ett par flaskor rödvin och lite servetter. Men det är väldigt fint av dej att i all stress hinna med att skänka en tanke till dom som inte har någon att dela julfriden med. Det borde vi alla göra

    SvaraRadera
  2. Så stressad är jag ju nu inte heller, mest irriterad över hur vi haussar upp allt. Men i sanningens namn; Karl Bertil Jonsson är min hjälte!

    SvaraRadera