30 december 2008

Årets näst sista dag

Killarnas kompis är fortfarande kvar, jag pysslar med hushållsarbete, lägger in räkningar för firman och ska precis ta mig an Alpina klubbens nya hemsida - den gamla går ut i övermorgon! Varför ska man vara ute i god tid, när man kan göra allt i sista minuten??

Åren går så fort nu - kan det ha med min ålder att göra? Vips är det Nyårsafton igen , och ärligt talat - vad har vi egenligen gjort av vikt sedan sist? Resan till Kroatien är väl det jag kommer att bära med mig som det starkaste och finaste minnet från året 2008 och att vi ännu ett år slapp ta avsked från några av våra närmast anhöriga tillhör förståss det positiva. Det krig som just nu återigen rasar på Västbanken och Finanskrisen med dess följder tilhör årets negativa händelser jag tror vi kommer att minnas länge.

I morgon åker vi till syster och mest troligt hem på Nyårsdagen. Får se om vi lyckas svänga förbi kusin Monica också. Jag vill i alla fall till kyrkan i Ed och tända ljus i minneslunden. Den omvägen får Herr Nilsson leva med!

Gott Slut och Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar