15 december 2008

Ingen dag att yvas över

"Älska mig mest när jag förtjänar det minst,
för då behöver jag det bäst"


Så sant som det är sagt.
Idag är nämligen ingen dag som jag är så där våldsamt stolt över att vara jag.

Jobbade hyfsat, men lyckades lägga ner en massa tid på en förfrågan som inte blev något alls till sist.
Köpte en kjol på impuls - till mig själv! Men den var åtminstone på rea.
Naturligtvis var vi sist till adventsfikat på fritids, att vi aldrig lär oss!
Fick ett riktigt superutbrott på barnen i samband med tandborstningen.
Struntade återigen i "hushållet" och stack ut med längdskidorna i stället.
Till råge på allt har jag varit grinig mot en vän som inte förtjänade det, bara för att några helt andra personer retat upp mig.

Jag var åtminstone sams med barnen innan de somnade och rent fysiskt mår jag bättre. Men samvetet läker tyvärr inte av några kilometer i elljusspåret.

1 kommentar:

  1. Men det ger iaf ro åt själen att åka skidor. Eller ro och ro...ett jäkla slit äre, men man tänker då iaf på annat under tiden. Hoppas att allt ordnar till sig för dig. Har svara på min blogg också :) Nu har jag haft lite egentid och läst min nya bok. Än så länge är den rätt sekasam men jag hoppas den bättrar sig. Sköt om er å storkramen till er alla.

    SvaraRadera