29 december 2008

Julen i bilder

Min älskling har (återigen) förärat mig en alldeles för dyr julklapp.

Jag brukar i mina mer feministiska och emanciperade stunder ifrågasätta om han ser de gåvor han ger mig som någon slags avlat för årets övriga 363 dagar? (Julafton och min födelsedag är de dagar på året som är undantagna, resten är han mer eller mindre för upptagen med sitt för att ge en hjälpande hand åt det kaosartade hushållet jag halvhjärtat försöker styra upp med vänsterhanden.) Jag har hittills aldrig fått ett svar och som en av Mammons trogna undersåtar kapitulerar jag raskt och glömmer alla önskningar om jämlikhet inför de dyra - men alltid klockrena! - gåvorna.

Den här gången tröstar jag mig med att "hela familjen" har glädje av min julklapp.
Tänkte härmed passa på att dela med mig lite av resultatet från nya kamerans första dagar i min ägo: Julen 2008 i bilder!











2 kommentarer:

  1. Ser ut som en bra kamera. Jag vill också ha en ny kamera. Våran är helt enkelt värdelös. Kricken är lika dålig på det där med presenter och julklappar. Han sparar ihop flera år han och så får jag t ex en ny dator. Inte så tokigt iofs men nog tar jag hellre något varje gång det ska firas istället. Men med dessa karlar får man vara glad för det lilla :)

    SvaraRadera
  2. Det är en superduperfin kamera! Och alldeles för dyr! Men så har LG alltid gjort - kommit med presenter som är så dyra och fina att jag får samvetskval för det par kalsonger jag slagit in. Men jag börjar efter 16 år lära mig att det nog är hans sätt att visa att han faktiskt uppskattar mig....!

    SvaraRadera