17 december 2008

Kakdeg och Valla väck

Blev så inspirerad igår, så jag fortsatte av bara farten i kväll. Satte en kakdeg efter middagen - och då kommer Felix ( tack och lov!) på att han ska åka skidor på gympan i morgon.

Inte hinner jag gå upp till verksta'n, när jag har kakdegen på gång, så in med skidorna i köket och fram med Valla Väck - jo för jag hade ju inte rengjort dem i våras, som man ska. Jag tror han hade en hel hund under skidorna sedan den där vårturen till Helags....

Fick en liten "flashback" till en lägenhet i Borlänge för sidådär 22 år sedan, när jag och världens genom tiderna allra bästa granne M vallade slalomskidor på deras övervåning. Undrar hur vi tänkte när vi sicklade dem där också? Linoleummattan blev hal som såpa och det var nog mer tur än skicklighet som gjorde att varken han eller någon av hans rumskamrater slog ihjäl sig i trappan.

3 kommentarer:

  1. Men nu är det någon som har kommit igång med julstöket ser jag. Kul att det lossnar för någon :)

    SvaraRadera
  2. Lossnar och lossnar - det går ju bra när man får blanda upp det med lite skidvård! Har dragit ner på stöket, så nu ska här bara städas, sen får det bli jul precis hur som helst!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du är duktig som överhuvudtaget kan valla ett par skidor. Själv brukar jag använda en ljusstump! Tack snälla för grattishälsningen, ja det är ju inte klokt vad saker och ting kan liksom hamna på rätt plats ibland. Ja du ska nog tro att jag har tängt på samarbete framöver. Kram//
    Anna

    SvaraRadera