29 oktober 2011

En annan sida av myntet

För några veckor sedan hamnade Glada Hudik teatern och Pär Johansson under Uppdrag Gransknings lupp. Jag valde att inte se hela programmet och att inget skriva om det. Men jag läste, tog del och var engagerad på flera andra sätt och tyckte nog att fokus, som så ofta annars i liknande fall, var extremt skruvat och enkelspårigt. Lite känns det som att Pär inte ska få tjäna pengar, bara för att hans medarbetare har olika typer av funktionsnedsättningar. Så.

För den som förfasades över avslöjandet är definitivt föräldrarnas syn på saken läsvärd .  Notera särskilt vad normal ersättning för dagverksamhet är!!
Vem ska vi hänga då, tro?

2 kommentarer:

  1. Måste säga att jag var så fruktansvärt splittrad efter Uppdrag gransknings program. Visste inte vilket ben jag skulle stå på eller vad jag skulle tycka. Jag är ingen vän av Uppdrag granskning i alla lägen. Jag har sett hur det vinklas och folk inte får förklara och tala till punkt. Tack för att du länkade till föräldrarnas inlägg. Det kändes bra. Hab.ers, kommunernas "goda vilja" eller "dåliga samvete". Det är ju bara ett spel för gallerierna.

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Jag tror ju Pär gjort mycket bra. I o fs bra om UG satt fokus på löneskillnaderna. Det märkliga är ju dock att de tycker avtalsmässiga amatörskådespelarlöner är fel, men inte säger ett knyst om dagersättningen.... Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

    SvaraRadera