1 oktober 2011

Oktobers första dag

En vecka fylld av trötthet. Det tar på gamla tanter att vara ute och stuffa en natt. Men det var det värt!

Det känns som att alla i min omgivning tränar och håller igång nuförtiden. Utom jag. Har inte tagit mig till gympan än, fastän den började för två veckor sedan. Är bara oktobertrött. Oktober - en månad med många sorgliga  minnen. En månad närmare den förhatliga november. Rosa Bandet månad och kampanjen som borde inge hopp, påminner mig idag dessvärre bara om alla de drabbade... Men jo, ja, den är viktig. Alltid. Men, en oktober som började i moll i morse, gick snart över i flödande sol, värme, utomhusliv, fotutställning och gravpyntning.

Dagen känns betydligt bättre ikväll än i morse.

3 kommentarer:

  1. Jag tänker att det är meningen att vi ska gå ner i varv på hösten. Träning och aktiviteter kommer åter. Det är ju omöjligt att låta bli när manbor som vi! Men kanske bara inte just nu, när hela naturen förbereder vintervila.
    Kanske din kropp tänker som jag..?

    SvaraRadera
  2. Fjällmor - som alltid lika klok! Och det skulle inte förvåna mig om min kropp är klokare än jag :)

    SvaraRadera
  3. äsch då...tack.. kram på dig!

    SvaraRadera