18 oktober 2011

Specially for you - Black Iris


Jag tror faktiskt att jag har svarat på det här förut, men särskilt för dig Maidi - här kommer det igen! (Jag känner ändå just nu att jag skulle vilja göra nästan-vad-som-helst för dig.)

Jag bor faktiskt inte alls så långt från Bakvattnet, ca 40 minuter bara, med bilen. Eller en - två timmar med skotern rätt över fjället på vintern. Dessutom har jag alltid sagt, fjällbowannabee som jag är, att om inte sambo, gård och familj funnits här, då skulle jag ha köpt mig en liten stuga och bosatt mig i Bakvattnet. Rätt av. Utan tvekan , utan omsvep. Eller åtminstone i en liten fjällby av samma karaktär..... Med vatten, fjäll och totalmysiga invånare.

De guidade fjällvandringarna jag brukar gå, startar faktiskt i Bakvattnets gamla jordbruksbygd, för att så småningom sluta längst upp på kalfjället på Ansätten. För mig är det här området en klar favorit såväl sommar som vinter. Och på söndag ska jag parkera bilen i Bakvattnet för att åka med min stora idol och förebild till Norge på kurs.

2 kommentarer:

  1. Köp en stuga där du , så kan vi ställa upp husvagnen på din gård....

    SvaraRadera
  2. ...eller ännu hellre någonstans i Södra Lapplands fjälltrakter, skulle jag tro???

    SvaraRadera