16 oktober 2011

Otroligt i oktober



Vilken fantastisk dag - i oktober!

Hittade reparationskvittot för kameran - jo, det blev något fel vid reparationen så nu funkar bara vissa minneskort och eftersom jag inte hittar det gamla så.... Nu var det garanti på reparationen, så det blir till att lämna in kameran en gång till.

När dimman lättat blev det kanonväder och vi fick hjälp av en granne, så på nästan ingen tid alls hade vi tagit upp årets pärer. Hunden var med och tog en råtta som var svart, stor och det äckligaste jag sett. Jag skrek som ett våp, när den sprang fram. Sedan fikade alla pärupptagare och yngste sonen hjälpte mig att plocka ner kajaken från vinterförvaringen för att ta en tur på sjön. Det var magiskt! Där satt jag i solvärmen, gled fram på en spegelblank vattenyta och lyssnade på ett ståndskall på andra sidan sjön i en timma.

Ikväll har vi tänt ljus och sett film, ätit glass och parmesanchips och jag har läst för, skrattat med och tittat på mina killar och även om jag gärna hade haft fler här hemma som jag kunnat kalla mina, så rinner hjärtat över och stiger upp i ögonen och jag är så tacksam för dem jag har att kalla min familj.

2 kommentarer:

  1. Suck,vad härligt det låter och så vackert allt är, förutom råttan då förstås. Den kan man ju vara utan.
    Fast lite kul ändå....eller? nej, kanske inte.

    SvaraRadera
  2. Jo, alla andra hade ju kul åt en gallskrikande mamma - så det bjuder jag på! ..och visst var det vackert den här helgen!

    SvaraRadera