18 oktober 2008

Baka, baka liten kaka

Idag har vi haft stora julbaket - 97 kakor mjukbröd har vi åstadkommit i Bagarstugan. Förutom de ordinarie bagerskorna; jag och mina två kompisar A&K, har även Felix och Eric hjälpt till. De är riktigt duktiga! Själv har jag ju inte riktigt kommit på snitsen vid gräddningen , men det fixar de galant. Ikväll känner vi oss alla riktigt nöjda över vårt verk, och gott blev det ju också! Så nu funderar grabbarna och jag på om vi ska ta en dag till i bagarstugan, bara vi tre. Synd bara att "bakave'n" är slut.



A&K kom redan igår och hade med sig en påse "Gott & Blandat " till LG, dvs en mängd olika ölsorter som vi avsmakade till de varma mackorna jag gjort. Vi hann även med att spela lite spel med grabbarna, vilket var mycket uppskattat. Idag har de kört stora övertalningsmanövern för att få tjejerna att sova över en natt till, men de måste hem till hönsen. Jättekul i alla fall att de tog sig tid att sova över, så vi fick lite mer tid att träffas. Det blir tyvärr alltför sällan.

1 kommentar:

  1. Tror minsann att vi måste åka till Landön och fika "lite". Ser ur att finnas lite å ta av :)
    Själv så har jag jobbar helg, inte så tokigt det heller.
    Har precis lagt Lucas och nu tänker jag proppa diskmaskin full och sen blir det pop-corn framför tv:n. Ska titta på isdansarna hade jag tänkt. Måste bara övertala Kricken först :)
    Hälsa de dina så mycket.
    Kram Från Kusin Monica

    SvaraRadera