10 oktober 2008

En så'n dag!

Det är sådana här dagar man ska bevara i sitt innersta och plocka fram minnet av när det kommer sämre varianter av det dagliga livet...

Klev för en gångs skull upp och fick i väg barnen med taxin i tid. Jobbade sedan 2 timmar och fick klart det viktigaste som har deadline på måndag. Sa därefter Hej och Adjö till LG och slängde mig i Volvon för en promenad och lite kantarellplockning kring Jänsmässholmen. Ord är överflödiga - se på bilderna och njut!

Väl hemma igen hade Eric kompis, och jag och Felix tog med farfars hjälp upp resten av potatisen- klart! Sedan åt vi fetaost-kyckling med klyftpotatis till middag, kompisens mamma, som jag bara växlat några få ord med förut, kom och vi drack kaffe och pratade i 2 timmar - helmysigt! Sedan såg jag och grabbarna på Singing Bee och åt Ris a la Malta till efterrätt. Nu sussar de sött, och jag har förärat mig själv ett glas rött ( risk för lite alkisvarning på det, eftersom LG inte är hemma ) och funderar som bäst på om vi ska impulsåka till Sunsvall och se Glada Hudik teaterns Elvis föreställning i morgon.

Toppa det den som kan - njutning, friluftsliv och effektivitet på en och samma dag!

1 kommentar:

  1. Men kära kusin. Man kan inte lägga ut såna bilder när Monica längtar upp till Sjöberg. Nu vart jag ännu sjukare efter att åka upp. Jag blir djupt avundsjuk på dig. Älskar fjällen på hösten, iofs så älskar jag fjällen än vilken årstid det är.

    Idag har vi 1-årskalas så det är väl bäst att jag sätter igång med allt som ska göras innan klockan blir ett.

    Trevlig helg och hoppas ni tar er till sundsvall och ser teatern.

    Kram från Monica

    SvaraRadera