20 oktober 2008

Skogens skafferi och födelsedagsbarn

Ibland kan man ju inte annat än överväldigas över vilken rik tillvaro vi lever. Min vän B kom hit från sta'n igår och vi följdes åt till skogen och vårt special-trattkantarellställe. Jag hade ju varit och "rekat" för ungefär en månad sedan, men då såg det inte så lovande ut. Gissa om vi blev glatt överraskade? På ca två timmar hade vi plockat närmare 30 liter!



Hyfsat väder var det också och skogen var så där färggrann och vacker som den bara kan vara om hösten. Hur lyckligt lottade är vi som har skafferiet alldeles bakom knuten? Det är ju bara de där lingonen... Men jag har fått tips på mailen om vart jag ska finne dem också! Ibland är det bra med blogg!


På eftermiddagen var jag lite loj, innan jag gjorde ett ryck och satte igång med Erics tårta. Han fyller ju år idag. ( Tänk att mammas lille kille hunnit bli 9 år!) När killarna lagt sig slog vi in paket ( lite strumpor och skjutmål till luftgeväret) och i morse var det dags för uppvaktning - naturligtvis med tårta till frukost. Jag undrar om han sovit alls i natt?


Jag ska hämta honom på skolan när han slutar, sedan drar vi till sta'n för hans allra första egna alldeles nya cykel. Han har ju fått ärva Felix förut, men nu har de samma storlek. Spänningen är stor, vill jag lova! När vi kommer hem blir det tårtkalas med farmor och farfar, innan jag måste åka tillbaka till sta'n. Ska ta nattåget till Stockholm och gå på Turistbyrådagen i morgon, sedan hem med tåget igen. Känns lite drygt, men det verkar vara bra föreläsningar, så jag hoppas det är värt mödan,

2 kommentarer:

  1. Gratta Erik från oss i Helgum. Blev han glad över sin nya cykel?

    Mamma har varit här idag så hon har läst din blogg. Hon tyckte det var kul att se hur ni har det.

    Ha så kul i Stockholm. Sköt om er

    Kram Kusin Monica med familj

    SvaraRadera
  2. Tackar!

    Det kommer nog ngn bild på cykeln vad det lider....

    SvaraRadera