31 oktober 2008

Sömnbehov

Eftersom det är lov har jag tagit ledigt igår och idag, för att killarna ska "slippa" fritis. Så långt allt väl, men igår accelererade min förkylning för 14:e gången på 8 veckor, så jag orkade bara inte något - igen!! Tror jag måste uppsöka en homeopat, eller nå't..

Mitt sömnbehov är av denna anledning enormt, och då måste naturligtvis LG ha "sina oroliga nätter". Han skall besiktiga trailern idag och allt är väl inte som det ska på den lastbilen. Timmar av skruvande i verksta'n, ute ,under flak, från sidan i snöglopp och kyla och kall mark under ryggen. Så när jag somnat kommer han och lägger sig, vänder, vrider ,skruvar - naturligtvis omedvetet - av oro för dagens besiktning. När han väl kommit till ro är jag klarvaken. Somnar så småningom om. Kvart över 4 kvider han - värk i nacke och skuldror efter den obarmhärtiga skruvställningen igår. Jag raglar upp, hämtar tabletter, vatten och han kvider ännu mera "-Massera mina axlar, snälla!" . Absolut utan känsla och fruktansvärt trött grabbar jag tag med ena handen om hans nyckelben i ett fruktlöst försök att vara till hjälp - och somnar!

Att sova med LG är ibland som att ha småbarn. Ingen sömnro, direkt - enda skillnaden är att de där hormonerna jag hade när barnen var små för att klara sömnbristen, de har jag inte längre.

Han mådde i alla fall bättre när han klev upp och for, men ett av hjulen på släpet stod still.... Lär bli ombesiktning och fler timmars skruvande i snö, kyla och kallblåst - Stackarn! Och flera sömnlösa nätter - Hur ska jag orka?

3 kommentarer:

  1. Märker av det där med snurrande gubbar i sängen jag också. Det var som enklare när hormonerna hjälpte en att vara pigg, typ det enda bra med dom. Men nu får man försöka på alla sätt och vis att ignorera gubben sin så man får den nattro man behöver. Det var sjukt skönt den period som jag å Kricken hade skilda sovrum pga hans arbetstider, hade iofs barna i samma rum men dom stör man sig inte på lika mycke. Krya på dig kära kusin. Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Det är min dröm - egen säng och eget sovrum! Men vi har för litet hus och LG till skillnad mot mig vill så gärna ligga "nära"...

    SvaraRadera
  3. Ja där har jag "tur" eller vad man ska säga för Kricken tycker att det är skönast att få sova själv han också. Får se till å få fingrarna ur arslet å göra i ordning rummet nere i källarn så får han bo där nere. Då har han juh nära till sitt älskade pannrum :)

    SvaraRadera