11 oktober 2008

Ordningen återställd

Idag var det en sådan där typiskt-Anneli-göra-ingenting-dag igen. Mamma brukade ofta använda sig av uttrycket: " På kvällen får den late brått", och ibland tror jag nästan att det är uppkallat efter mig. Har nu andra tvättmaskinen på gång, tagit fram dammsugaren och precis rensat klart svampen och grabbarna med övernattande gäst har just lagt sig.

Annars blev det ingen Sundsvallsresa idag. Grabbsen var inte så sugna, och när jag började räkna ihop vad det skulle kosta, så.... Som kompensation åker vi med en grannfamilj till sta'n och ser Wall-E i morgon. Turligt nog har vädret varit lika fantastiskt idag som igår, så det blev utelunch i kojan för grabbsen och kompis.

Själv tog jag mig en skogspromenad i kväll - letade återigen efter obefintlgia lingon. Syrran sa att där hade de frusit och ramlat till marken, så nu är det bara att kapitulera och köpa färdig sylt, när bären tar slut i frysen. Känns konstigt - är nog första gången i mitt liv som jag inte har tillgång till egenplockade lingon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar