5 oktober 2008

Skördetid

Potatisen kunde vi glömma! Igår regnade det hela dagen och idag vaknade vi till storm. Fick in morötterna, rödbetorna, palsternackorna och persiljan i går i alla fall, så det blev ju bra. Hann med några maskiner med tvätt däremellan också.

På kvällen körde LG buss och killarna drog till granngården för att sova hos farmor - så jag fick någon timma alldeles för mig själv. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle bada, softa i soffan framför TV:n eller läsa en bok - så det slutade med att jag hattade runt i hela huset och gjorde lite av varje tills LG kom hem.

Idag har jag städat matkällaren. Funderar allvarligt på att anlägga vinkällare där, köpte ju två flaskor nu i Kroatien som var lagringsbara i 5 år. Skulle vara rätt häftigt! Tänk att sitta där med tända ljus och smaka årgångsvin sedan.... Men man måste nog ha varma kläder på sig då, är rätt svalt faktiskt.

Stack till skogs sedan en sväng för att leta lingon - och det var precis vad jag fick göra! Hur svårt kan det vara? Har inte hittat ett bär där det brukar finnas mängder annars och tanken på att inte kunna göra egen lingonsylt i vinter - det finns ju bara inte!!! Får fortsätta leta nästa helg, elelr åka hem till syrran och plocka, där ska det visst finnas.
Nehej inge' mer datatid nu - måste ut och tvätta MC:n så vi får ställa undan den, LG behöver platsen i verkstaden nu när det blir vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar