15 oktober 2008

Kloka val

Jag brukar ju ibland läsa på Abbes pappas blogg "heja Abbe", dels för att han har liknande erfarenheter som vi, dels för att jag tycker om hans tankegångar och sätt att skriva. Nu har han i ett inlägg utmanat alla att lägga in sig i donationsregistret, lagom till Donationsdagen den 18 oktober. Jättebra initiativ, tycker jag, som är inlagd i registret redan sedan tidigare. LG vill av någon anledning inte, och han är inte överens med mig om att lägga in barnen, så de får göra det själva när de fyller 18.

I övrigt har vi löst presentproblemet i dag. LG och jag var till sta'n tillsammans och träffade en massa bekanta på Swedol (av alla ställen!!!), som egentligen inte öppnar förrän i morgon. Nya träffpunkten för oss lantisar när vi åker till sta'n, kanske? Lovade nog ut ett besök i Brunflo på lovet, får se om jag kan hålla det löftet.....Vi kom inte hem förrän efter 18.00. Killarna hade gjort mackor och sett på TV, så det hade inte gått någon nöd på dem. Sedan gräddade jag pannkakor, som de också åt, och resten la vi ner i matsäcken till Felix, som ska på fotbollsturnering i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar