23 november 2008

Att ordna inför vintern

Hittade ett par jättefina överdragsbyxor till Felix och blev av med två par skridskor och två hjälmar på bytardagen igår. Sedan var vi til sta'n. Hann med inköp av en julklapp, kolla in pjäxor och ryggskydd på Team Sportia och handla lite mat. Innan vi åkte hem träffade vi den björnskrämde killen som glömt sin jacka med plånboken i här på fredagen. Eric var på Barnens Hus och köpte Lego för presentpengarna han fått av min faster och farbror, så han hade full huggning hela kvällen med att bygga.När vi kom hem var det redan mörkt och inte så mycket annat att göra än att börja med middagen, innan vi bänkade oss framför Dansbandskampen.
Jannez gick naturligtvis inte vidare. Jag hade nog anat att det skulle bli så, men blev besviken ändå.

Idag har jag kokat äppelmos av de 12 kg jag köpte av "potatisbilen" i veckan. Har även fått mig en promenad med Herman i det vackra vintervädret, så jag känner mig rätt nöjd. Nu kom LG och berättade att han eldat,så det finns varmvatten. Med andra ord kryper jag ner i bubbelbadet när barnen gått och lagt sig och får en perfekt avslutnign på en lagom lat helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar