20 november 2008

Ännu en vild natt i sovrummet

Eric vägrar numera att sova i vår säng sedan LG en natt drömde sött, tog armbågen och drog den med all kraft ner i bröstet på Felix som sussade bredvid. Felix har inte lika bra minne, så han har nog trots denn aomilda behandling hamnat där någon fler gång.

Det här var efter det att LG drömde att han jagade en björn här ute bland husen, gömde sig i ett och såg som sin enda utväg att slå till björnen på nosen med all sin kraft. Problemet var bara att det var jag som fick en fet smäll mitt i nyllet.

I natt har jag dock gett igen - "råkade" knuffa till honom "lite" så att han med ett brak hamnade på golvet. Så det kan gå..

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha!! Då kan jag berätta att Erik, som nybakad polis, drömde en natt att han jagade en brottsling. Han tog tag i mig i sömnen med ett kraftigt "polisgrepp" runt axeln och armen, vred om tills "bottslingen" (jag) skrek för fulla muggar; Vaaa gör du?!?! Det gjorde lite ont, men vi skrattade bara åt det... Vilka konstiga drömmar man kan ha ibland!

    SvaraRadera
  2. Efteråt blir det ju humor så det räcker!!!! Men just när det händer kan man ju bli lite arg....

    SvaraRadera