2 november 2008

Medelmåttans mästare

Tänk, jag önskar att jag vore så där riktigt, ruskigt bra på något!!!

Att skriva, måla eller fotografera så läsaren och betraktaren måste hålla andan.
Att sjunga och spela så att åhöraren får tårar i ögonen.
Att vara riktigt effektiv och duktig på jobbet så att alla vore nöjda.
Att kunna städa så huset skiner och laga mat som alla äter, alltid.
Att träna ofta och mycket, åka skidor som en OS-mästare eller orientera som eliten.
Att vara kloka, superförstående föräldern med bästa tålamodet.
Att vara snygga, smala sambon och värsta älskarinnan.

Men, det enda jag är riktigt bra på - är att göra ingenting alls.

Allt annat, gör jag så gott jag kan.

I stället gör jag det jag gör av hela mitt hjärta, alltid.

Och det är gott nog, för annars vore jag ju inte jag - en medelmåttornas mästare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar