27 november 2008

Regn i november

tycker jag inte om....

Det tog mig 45 minuter hem från jobbet, att jämföras med normala max 30 minuter. Förseningen innebar att det inte fanns en chans att hinna fixa mat och vara tillbaka i Krokom till träningen. Så den fick vi stryka i dag. Hade ärligt talat ingen lust att åka ut och halka omkring på den där glashala vägen en gång till heller.

Dessutom har Eric varit hemma från skolan idag. Tror det är hans tur att ha en förkylningssläng nu. På förmiddagen ringde psykologen från habben och frågade efter mamma och pappa "Nej,jag är ensam hemma och sjuk" svarade Eric sanningsenligt. "Hur gammal är du?" ville psykologen veta.

Undrar om man kan bli anmäld till barnavårdsnämnden för att man lämnar en 9-åring ensam hemma när han är sjuk? För psykologen vet ju inte att farmor bor 20 meter bort och att Eric gick dit ungefär 3 minuter efter att han pratat klart med henne....

1 kommentar:

  1. Nää, det är ingen fara att en psykolog ringer soss. Det ska till någon person från allmänheten för att det ska bli en anmälan, så se till att ingen får veta något så kommer det att gå bra......

    Har inte hört något mer från min vän Mr O och vill inte ringa och tjata.
    Var rejält inställd på en helkväll på stan. Man ska vara mentalt stark om man ska klara av en middag och en krogrunda, bio eller något annat kul helt själv.

    Då tar jag nog till plan B

    SvaraRadera