20 januari 2009

The bitch is back...

Var på ett möte idag där jag agerade "häxan som jobbat för länge inom samma bransch" och totalsågade ett iniativ till nytt projekt. Nja, kanske inte helt ändå, men jag gav ju många minst sagt handgripliga tips om vad de borde fokusera på i stället för att göra aom de tänkt sig. Undrar om de äldre (än mig i alla fall) herrarna svor över kärringar med mens eller något sådant när de lämnade mötet? Min kollega från kommunen tyckte i alla fall att det var bra att ha mig med. Så slapp ju han för en gångs skull vara den negative realisten!

Jag blir bara så trött ibland på alla dessa proffsprojektägare och deras ledare, som får sin egen inkomst tryggad under projektperioden, men sedan inte har någon klar tanke eller strategi för vad som händer och vem som tar ansvar sedan projektet är slut. Tack EU för det!

För övrigt har jag anmält mig själv till fortsättningskurs i Carving med Friluftsfrämjandet, deppar lite över att Peja Lindholm redan åkt ut ur Mästarnas mästare på 1:an och bokat Östersundsrevyn med supé och övernattning till LG och mig i februari. Det ska va gôtt å leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar