22 januari 2009

Ett liv i lyx

Eller vad sägs om detta:

En kväll i backen med perfekta förhållanden! Strålande före, många glada barn och jag lyckades t o m hitta på övningar som de verkade gilla. ( En var att göra stoppsladdar och spruta snö på mig. Måste medge att det var med visst dödsförakt jag låg där på marken!) Storbarnas "idol" H kom, byggde hopp och lattjade - till deras stora lycka!

I morgon är jag ledig, tänkte ta med kameran och göra mig en lååång skidtur uppåt myrarna medan barnen är på skolan - vad mer kan man begära av ett liv i lyx?

Vill passa på att tipsa om fyndiga branschkollegan Ullas blogg. Jag skriver under direkt på hennes senaste inlägg - jag är också en periodare! T o m i de flesta avseenden hon räknar upp, utom att banta då, för det har jag ju absolut ingen karaktär till. Men i alkoholhänseendet är jag nog också en form av periodare - fast i positiv riktning. Kan gå långt mellan gångerna det dricks något med promille i det här huset, men när vi var i Kroatien lyckades jag klämma i mig två hela vinflaskor själv på en vecka! Så för att jämna ut skadorna har jag nu i stället skrivit under för "Vit februari".

Men min månad kommer att börja nu, för att göra ett litet uppehåll på kvällen den 7:e februari. Har man bokat hotellrum i sta'n och är på tu man hand för en gångs skull ( var nog 5 år sedan sist!) så bör det ju nästan ingå en champagneskål för att fira, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar