7 januari 2009

Idrottslig nostalgitripp

Igår såg vi en dokumentär om "De svenska tennisprinsarna" och ikväll har vi kollat in "Svenska skidförbundet 100 år". Gissa om de båda programmen var en nostaligtripp som hette duga! Tänk vilken ynnest att vara född under detta århundrade, så att vi fått vara med om och uppleva alla dessa fantastiska idrottsframgångar. Inte konstigt att man ville träna och tävla med de förebilderna!

Eric förstod inte alls min entusiasm - "Jag vill bara åka skidor, inte tävla" är hans devis.

Men vilka lyckliga minnen kvällens program frammanade: Tomas Magnussons ryck i stafetten på 70- någonting, -Minns du hur mamma skrek, syster? Alla gånger när magistern gjorde paus i lektionen för att vi skulle få se Ingemar åka - nu tror man ju knappt att det verkligen har hänt på riktigt. Och när Billan tog VM guld -87, jag vet exakt vilken soffa jag satt i och vilka vänner som var med! Ända till Anjas framfart i VM häromåret och Kallas superryck i uppför slalombacken i Tour de Ski ifjol.......

Vilka fantastiska idrottare ni är allihopa! Tack för att jag fått uppleva er! Sedan harvar jag väl själv på något varv till i snigeltakt i elljusspåret då....

1 kommentar:

  1. Hoppas att Killarna dina är friskare. Lucas har haft lite feber idag igen men han har god aptit så det är väl inte så farligt. Han blir iaf hemma med Kricken i morgon, Molly ska få vara på Dagis. Får väl se hur det går. Ha det bra, sköt om Er. Kram från oss i Helgum

    SvaraRadera