16 januari 2009

Frustrerat på en fredag

Skulle bara ner på jobbet en sväng, för jag behövde ju ändå handla. Slutade med att jag blev kvar till efter tre och hoppade handlingen. Dagens höjdpunkt var att A & K kom och tog en fika!

Sedan jag kom hem har barnen varit helt galna - de har konstant råkat i luven på varandra om allt mellan himmel och jord, och avslutade dagen med att vägra lägga sig. Tror att det liksom "kommer efter" att de inte ställt om sig till skoltid ännu. Lär bli kul att väcka dem i morgon för att åka till backen och sätta nät. Vi skall egentligen vara där kl 09.00, men jag har förvarnat om att vi kommer senare. Dels för att vi inte lär ta oss upp i tid, dels för att jag inte vet hur jag ska få dem att hålla sig nöjda en hel timma innan liften börjar gå.....

LG är hemma igen, tvättmaskinen - och diskmaskinen! går på högvarv, det är dags att ringa in "Inga" igen för att ta sig an kaoset i huset och jag kan inte fatta att det bara är en vecka sedan "prinsessan var på bal". Vissa dagar landar man helt enkelt bara hårdare än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar