6 januari 2009

Sjukstuga

På lovets sista dag förvandlades hemmet till sjukstuga och jag till sjuksyster att minska lidandet för de tre slagna männen i varierande åldrar som just nu härbergeras i soffor och sängar.

Vilken tur att L och lilla K kom på besök så att jag också fick dricka kaffe och äta upp resterna av julkakorna, vyssja lite bäbis, gå en promenad och snacka lite strunt. Annars vete katten om jag orkat med att kolla tempar, fixa C-viaminer och Alvedon, lagat lättäten middag, stoppat om en frusen man och två frusna pojkar och tröstat för att de nu faktsikt ändå inte kan gå till skolan i morgon.

Fördelen är att det blir lugnt nu, så jag ska sätta mig och göra konteringarna för jobbets ekonomi, som jag haft liggandes här hemma hela lovet... Och så är jag förståss frisk, så jag får åka och jobba hela dagen i morgon!

3 kommentarer:

  1. Ja det är nog bara att be om ursäkt då. Det var säkert vi som smitta ner dina karlar. Hoppas att dom piggar på sig fort. I går var första feberfria dagen på gud vet när för Lucas. Det fira han och jag med att kärra in en massa ved.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder...Alice blev lite avundsjuk på att du hade en bild på Kajsa i din blogg och frågade om inte jag också skulle skaffa en sån så att hon oxå fick vara på "datorn", NEJ sa jag men jag ska fråga om inte det finns en liten bild på henne( Alice) som du kan vara snäll att sätta in...

    SvaraRadera
  3. Monica: Om det nu var hos er vi blev smittade, så var det värt det för at få träffa er! och jag är ju fortfaradne frisk....

    SysterYster: Självklart ska vi fixa det!!! Åsså får vi väl se till att träffas snart igen, så att jag kan ta fler kort på Alice och sätta in en hel svit!!

    SvaraRadera