31 januari 2009

Kalasbio

Felix hade önskat sig samma födelsedagskalas som ifjol, med pulkaåkning i fackelsken, skoterkörning, disco och spelhåla med bål och tilltugg. Det blev ju oerhört lyckat och populärt i fjol. Men då gick han i en klass med 16 elever (varav de flesta kom) medan han i år bara har två klasskompisar i den rena särskoleklassen. Därför föreslog vi bio och hamburgare på sta'n i stället.

Sagt och gjort! Idag var jag, Eric, Felix och hans två klasskompisar på Madagaskar 2. Killarna känner jag ju sedan barnsben, vet hur de funkar och vad som triggar dem o s v. Tjejen däremot, känner jag ju egentligen inte alls. Vi kan väl lugnt säga att det gav mig lite nya erfarenheter. Som att det kan ta över en timma att klämma i sig ett Happy Meal, att varje liten sak killarna gör och säger, som man själv inte är införstådd med, ska rapporteras och att det fortfarande kan vara svårt att sitta stilla under en hel film.

Det är efter sådana här dagar som jag uppskattar och beundrar lärarna och elevassistenterna på särskolan, om möjlig, ännu mera! De ska ju försöka lära ut något till sina elever också. Och här är jag, tämligen mör, efter bara ett bio- och Mc Donaldsbesök......

1 kommentar:

  1. Det där med healing låter inte helt fel nu med tanke på att hela jäkla näsan är täppt. Det är tom besvärligt att svälja för att det är så tätt. Hoppas verkligen att det vänder nu för nu är jag less. Går det å få healing över telefon tror du för i så fall är jag på. Låter som en jobbig kväll för dig. Själv så har jag suttit och tittat på Arn och tänker uppsöka sängen nu efter lite medicinering. Sköt om er. Kram

    SvaraRadera