15 januari 2009

När katten är borta....

LG kör buss, han skjutsar LRF på någon konferens och sover på hotell i Sundsvall i natt. (Jag ser fram emot att ha dubbelsängen helt för mig själv - det är en lyx som är mig sällan förunnat numera.)Tänkte bara passa på att delge en liten historia, som utspelades sig här hemma för ett litet tag sedan, nu när den drabbade inte kan protestera....

När barnen var små lärde LG dem att torka sig om munnen med hjälp av ärmen – himla kul – problemet är bara att reflexen sitter i ännu idag. Så när Eric en kväll sitter med ansiktet fullt av ketchup och vi ber honom torka av sig åker armen reflexmässigt upp och han drar av all geggan på den nästan rena tröjärmen, varvid jag suckar:

-” Tänk att det pappa lärt er det sitter minsann, även om det egentligen inte är särskilt bra. Tur att han lärt er några bra saker också.”

Varvid Eric med uppriktig förvåning utbrister:

- Nehej, vad då?

3 kommentarer:

  1. Ja vilka bra saker är det L-G har lärt barna egentligen? Klockren kommentar av Erik iaf. Av barn och fyllhundar får man höra sanningen eller vad är det dom brukar säga?

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kommentar!! Barn brukar ju vara ärliga...haha

    SvaraRadera
  3. Jo, men något bra är jag övertygad om att de lärt sig även från honom... Hmm, köra skoter, gräsklippare och traktor... skjuta luftgevär.. kort och gott - allt som jag inte kan!

    SvaraRadera